Tutorial: Jak szybko obrobić zdjęcie+ podpis na około paznokcia

10:09


Dzisiaj przychodzę do was z kolejnym Tutorialem
Tym razem tutorial nie o paznokciach (chociaż z paznokciami w tle) ale o tym jak szybko i łatwo obrobić zdjęcia w programie graficznym jakim jest Photoshop. No i dodatkowo tutorial, o który mnie prosiłyście czyli sposób na moje podpisywanie zdjęć.
Oczywiście zdaje sobie sprawę z tego że nie każdy ma Photoshopa- no ale ja niestety nie znam innego sposobu na obróbkę zdjęć- korzystam z tego programu od 1 klasy liceum i nie mam zamiaru go zastępować żadnymi gimpami czy corelami. 

No ale koniec gadania o pierdołkach. 
Zaczynamy!



1. Oczywiście zaczynamy od włączenia PS (w skrócie Photoshopa) i wybraniu odpowiedniego zdjęcia :)
Następnie zapoznajemy się z podstawowymi funkcjami jakimi będziemy operować- czyli w zakładce OBRAZ wybieramy "Rozmiar obrazu" i ustalamy odpowiednią wielkość- ja stosuję szerokość 700, a wysokość skaluje się według proporcji zdjęcia.
Następnie zapoznajemy się z "Auto-tony" "Auto-kontrast" "Auto-kolor".
Warto zapamiętać skróty klawiszowe.
Bardzo przydatne są:
ctrl+alt+z- cofnij
ctrl+alt+c- kopiuj
ctrl+alt+v- wklej
ctrl+alt+i- rozmiar obrazu


2. W tym punkcie pokazuję co nam daje korzystanie z funkcji "Auto-tony"
Z regóły korzystam ze wszystkich trzech opcji "Auto-tony" "Auto-kontrast" "Auto-kolor", ale to zależy też od jakości zdjęcia- w tym przypadku opcja Auto kolor i Auto kontrast były zbędne i niewiele wnosiły do zdjęcia- Jednak zdarza się tak że bez tego zdjęcie wiele traci.


3. Następną opcją z jakiej korzystam jest "Jasność/kontrast", "Barwa/Nasycenie" i "Balans kolorów" z czego dwie ostatnie przydają się w tedy gdy zdjęcia mają przekłamane kolory i chcemy w programie podsycić barwy by były bardziej zbliżone do realnych.


4. Ja sama przy zdjęciu skorzystałam tylko z "Jasność/Kontrast" gdyż kolory były dobre. Tu by rozjaśnić zdjęcie pobawiłam się suwakami. Z reguły robię to na czuja- jak zdjęcie według mnie dobrze wygląda to klikam OK.


5. No i efekt końcowy mojego małego "retuszu" zdjęć, który stosuję zawsze przed wrzuceniem zdjęć na bloga. Oczywiście nie zawsze tak dobrze to wychodzi- nieraz zdjęcia są zbyt słabe by je dobrze podrasować. 


6. Kolejnym krokiem jest podpisanie zdjęć. By to wykonać należy za pomocą narzędzia "Piórko", które znajduje się w lewym pasku narysować linię. Ja korzystam z "Piórko dowolne" i za pomocą myski obrysowuję moje paznokcie. Linia jaką narysowałam jest widoczna na zdjęciu pod strzałką. 


7. Następnie za pomocą opcji "Tekst" klikam na kreskę- wtedy kursor zmienia swój wygląd- przybiera formę podobną do tego gdy się pisze tylko ma po środku falistą linię (niestety nie mogłam tego uchwycić na zdjęciu)- wtedy wiemy że tekst, który będziemy pisali będzie się układał po narysowanej linii. 
Dobieramy odpowiednią czcionkę i...


8 Gotowe :)

Mam nadzieję że coś z tego zrozumieliście i przyda wam się ten tutorial. 

A i zgłosiłam się do rozdania. 



You Might Also Like

12 komentarze

  1. Ooo, super, też mam Photoshopa i bałam się, że robisz ten podpis w czymś innym :) Kurczę, jakie to proste! Wcześniej próbowałam przy pomocy innych funkcji, to nie mogłam dojść do ładu i składu, a tutaj proszę! Dzięki bardzo za tego tutka, od dawna chciałam tak podpisywać zdjęcia i wreszcie będę potrafiła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja na samym początku zawsze daję auto kontrast + auto kolor, czasem ten drugi się nie sprawdza, ale auto kontrast w sumie zawsze pomaga, wtedy jeszcze dodatkowo 'ręcznie' można się pobawić z kontrastem i dopasować kolor.
    Fajnie, że zamieściłaś tutorial, bo niektórzy nie wiedzą tych rzeczy, a mogliby mieć naprawdę fajne zdjęcia, gdyby wiedzieli :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie taki był cel tego tutoriala :) jest naprawdę sporo blogerek, które wrzucają zdjęcia np z telefonu bez żadnej obróbki i się dziwią że kolory są nie takie jak powinny.

      Usuń
  3. wow strasznie przydatny tutorial :) pewnie sama skorzystam z twoich cennych rad :) dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję !
    Własnie kiedyś pytałam się o tyn napis

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny pomysł z tym podpisem, fajnie że podpowiedziałaś. też używam photoshopa, próbowałam inaczej to zrobić, ale nie wychodziło tak idealnie. dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  6. heh to teraz nadciągnie plaga zdjęć podpisanych w podobny sposób ^^

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo mi się podoba ten Twój sposób, spróbuję go zrobić w moim ubogim gimpie :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Z pewnością mi się ten post przyda;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Hej.

    Bardzo się cieszę, że zdobienie Ci się spodobało.. :) Oczywiście będzie mi miło jeżeli wykorzystasz je jako zdobienie tygodnia :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Tylko nie wiem skąd mam wziąć PS? Korzystam z Photoscape a w nim nie można chyba tego wszystkiego zrobić... :( Możesz mi coś poradzić? Będę wdzięczna...A i chciałabym dołączyć się do Polskich lakierowych maniaczek :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarze.
Każdy sprawia mi wielką radość i z przyjemnością je czytam.
Jednak proszę o nie umieszczanie w komentarzach zaproszeń na swoje blogi, rozdania i innych reklam.

Obserwatorzy

Like us on Facebook

zBLOGowani.pl